martes, 25 de febrero de 2014

Txabola Pasiegoa

Duela bi aste hasi ginen lantzen klase orduetan esku artean daukadan proiektu berri hau. Pas eta Miera haranetan kokatu ginen lan berri hau egiteko. Bertako paisaiak garbitzeko, bertako harriak jaso eta etxeak eraiki zituzten Burgosetik bertara joaten ziren artzainek, ardi eta animaliekin bertako larreetara igo behar zutenean egoteko leku bat. Denbora baterako etxebizitza bat zen, beraz, ez zen espazio oso handia. Gainera, ez zituen erosotasun asko ere biltzen, ez baitzen denbora luzean zehar erabilia. Pertsonentzat goiko solairua erabiltzen zuten, beheko aldea berriz animaliak gordetzeko, goian beroa lortuz era horretan.

Horrelako etxebizitza bat aukeratu, nahi dugun lekuan eta nahi dugun erakoa, eta eraberritzea izan da gure lana. 3 lagun gazterentzat etxebizitza ireki eta praktiko bat egitea erabaki dut nik. Mendian galduta, malda handirik gabeko leku batean kokatu dut. Esentzia mantentzeko kanpoaldean harria eta egurra bakarrik erabili ditut. Horri, leihoak ixteko beira ere beharrezko ikusi eta, leihoak berez direnak baino handiagoak egitea erabaki dudanez gero, material hori ere erabili dut.

Hau da aukeratu dudan lekua:


Eta hau, berriz, etxearen tipologia:


Barnealdean ere esentzia mantentzen saiatu naiz. Horretarako lehen erabiltzen ziren materialak erabili ditut, hau da, harria eta egurra, kasu honetan ere kristala gehituz bi horiez gain. Etxebizitza sinplea da, ez du altzari eta konplementu askorik, lehen bezala, denbora gutxian erabiltzeko etxea baitu. Dutxa, komuna, sukalde txiki bat, lasai egon ahal izateko egongelatxo bat eta hiru ohe ditu. Hiru lagunentzat denez, oheak bata bestearen ondoan daude, dibertigarriago egiteko bertan emandako denbora, lagunen artean.




Esentzia mantentzeko asmoz, beheko solairuaren altuera txikiagoa utzi dut, goikoa berriz zertxobait altuagoa. Beheko zatia baxuagoa denez, egokiagoa iruditu zait bertan kokatzea oheak, denbora gutxien emango den denbora delako. Sukaldea eta egongelatxoa goian jarri ditut, zati erabilgarriagoa eta funtzionalagoa iruditu baitzait.




Mendi aldean kokatutako etxola denez, ez dut uste izan intimitatea behar denik, jende gutxi pasatzen den inguru bat baita. Leihoak, lehen zirenak baino handixeagoak egin ditut, paisaiaz gozatu ahal izateko alde batetik, eta bestetik etxearen barrura argitasuna sartzeko.






Hau dena argiago ikusteko hemen uzten ditut egindako bi axonometrien pare bat argazki, bat barruko axonometriarena eta bestea kanpokoarena, etxearen tipologia eta distribuzio edo banaketa argiago ikusteko. Espero dut zuen gustokoa izatea, laister izango naiz buelta proposamen berriren batekin ;)



No hay comentarios:

Publicar un comentario